Napisane przez: Macu | Lipiec 29, 2013

Koniec … i początek.

Najpierw czeka mnie nieco smutny obowiązek. Obwieszczenie końca. Ale spokojnie, nie będzie czterech jeźdźców, siedmiu pieczęci, plag i zaćmienia słońca. Jedynie nieco banalna i  dekadencka obserwacja, iż wszystko pewnego dnia osiąga swój kres. Taki to właśnie punkt osiągnąłem ja, jako redaktor strony Fulham Polska. Zgodnie z sugestiami, które w swoim pożegnaniu zawarł Cookie, bez którego zresztą ta strona już dawno przeszłaby do historii i któremu niezwykle gorąco dziękuję za te wiele miesięcy współpracy, godne podziwu wiedzę, zaangażowanie i warsztat pisarski, przyszedł czas, by powiedzieć koniec. Strona Fulham Polska, w swojej dotychczasowej formie, ze mną jako redaktorem, będzie dyskontynuowana. Powody takiej decyzji są niezwykle zróżnicowane, poczynając od rzeczy oczywistych, takich jak względy czasowe, poprzez swoiste wypalenie redaktorskie i brak weny, odejście Cookiego, czy wreszcie postępujące zwątpienie w dotychczasową formułę strony. Mimo tego smutnego akcentu, jestem dumny, że z projektu skazanego na niepowodzenie, udało nam się osiągnąć tak wiele jako kibicowska społeczność, połączona miłością do Fulham i futbolu. W tym miejscu pragnę podziękować wszystkim osobom, które walnie przyczyniły się do współtworzenia strony, poprzez aktywne uczestnictwo w dyskusjach i przedstawianie swoich opinii. Dzięki!

Szczęśliwie, w życiu bywa, że kiedy jedna rzecz się kończy, po niej nastaje inna, być może jeszcze piękniejsza. Powyższa deklaracja nie oznacza wcale, że witryna Fulham Polska zostanie zamknięta na cztery spusty. Wręcz przeciwnie, niniejszym chciałbym otworzyć dyskusję dotyczącą przyszłości strony, zebrać wszelkie pomysły i wizje, poznać osoby chętne do współpracy. Choć składam swoje pióro jako redaktor starego Fulham Polska, jestem skłonny podjąć współpracę w ramach ewentualnego nowego projektu , a już na pewno nie zaprzestanę swojej działalności jako zwykły, szary użytkownik, komentujący wydarzenia związane z zespołem. Stąd, w komentarzach do tej wiadomości, osoby chętne do otrzymania uprawnień administratorskich na stronie proszę o ustne wyrażenie takiej chęci. Jednocześnie musimy podjąć wspólną decyzję w jakim kierunku strona powinna zmierzać i czy blog jest odpowiednią formą dla takiego przedsięwzięcia. W moim mniemaniu, długie artykuły poświęcone meczom raczej nie mają tutaj miejsca bytu, a osobiście skłaniał bym się ku stronie z krótkimi notkami dotyczącymi ważnych dla Fulham wydarzeń (nawet kopiowanych z innych portali), wokół których miałaby miejsce tak częsta na tej stronie rzeczowa dyskusja. Jednak jest to moja personalna wizja, z miłą chęcią wysłuchamy wszelkich innych koncepcji!

Na zakończenie pragnę przeprosić osoby, które zaangażowały się w ratowanie strony za długi okres milczenia z mojej strony. Głupio mi za siebie, zwłaszcza, że miałem wystarczająco dużo czasu, by w jakikolwiek sposób odpisać. Sorry.

fulham-polska


Responses

  1. hej, Macu
    pewnie niewiele nowego dopowiem; szkoda, że człowiek tak zafascynowany Fulham i zaznajomiony z tematem futbolu angielskiego….szukam czasownika, bo ani nie składasz broni, ani się nie poddajesz, tylko szukasz dla siebie samego nowej przestrzeni. Sam znajdziesz taki czasownik określający zbiór czynności, jakie złożyły się na decyzją zaanonsowaną dzisiejszym postem. Oby akcje, jakie przedsięweźmiesz i ich skutki były odpowiedzią na tę decyzję. Szanuję ją. Rozumiem też powody i dziękując za ogrom dotychczasowej pracy, życzę powodzenia w przyszłości.
    Zawsze wypatrywałem Twoich komentarzy, opisów meczów, oceny boiskowych poczynań Białej Armii ze Stevenage Road. Zawsze byłem zazdrosny, że masz tę całą wiedzę, choć nie ukrywam, czasem uśmiechnąłem się pod nosem z lekkiej, niewinnej, powodowanej zapewne młodym wiekiem i brakiem doświadczenia w pisaniu, nieporadności składni, ciut sztampowymi wyrażeniami i naiwnością. Ta mieszanka jednak była świetnym materiałem na fantastycznego dziennikarza sportowego, gdzie zapał i wiedza już są a doświadczenie i ogłada przyjadą z czasem.
    Nie mam aż takiej wiedzy piłkarskiej jak Ty, w pisaniu jestem dość sprawny, korekty, edytorstwo, spojrzenie na tekst okiem dorosłego faceta oraz własny czas, to mogę zaoferować.
    Życzę Ci powodzenia w nowych projektach
    Biała Moc niech zawsze będzie z Tobą

  2. Można rzec „coś się kończy, coś zaczyna”. Najpierw okazało się, że zmieni się to miejsce, potem zostaliśmy przygwożdżeni informacjami o zmianach właścicielskich. Ocena przeszłości w obu przypadkach jest pozytywna, a o przyszłości nie wiemy póki co nic
    Ze swojej strony, jako człowiek z dopiero co przyznanymi uprawnieniami🙂 mogę powiedzieć, że chciałbym spokojnego, stabilnego rozwoju zarówno dla strony/bloga/portalu jak i klubu.
    A jak widzę możliwości rozwojowe strony. Fajnie byłoby sprawić, aby ta strona stała się zalążkiem oficjalnego fanklubu – ale to daleka droga. Póki co miks artykułów krótkich (typu nius) wraz z autorskimi felietonami byłby chyba najciekawszy…
    Mnie na razie czeka poznanie możliwości wordpressa🙂

  3. Czerwek – zabrzmiałeś nieco jak Shahid Khan, który po przyjściu do klubu ogłosił, że jego celem będzie zapewnić klubowi „sustainability”🙂 w końcu – rewolucja w klubie, to i rewolucja u nas🙂 (a może bardziej – ewolucja). Witamy w ciele administratorskim, a z wordpressem powinno pójść gładko, bo jest to w mojej opinii bardzo przyjazne dla użytkownika środowisko (aczkolwiek było lepiej te 2-3 lata temu, teraz co rusz jakieś nowości w interfejsie i człowiek przyzwyczajony do czegoś innego ma problemy🙂 ).

    Moje trzy grosze po wstępnej rozmowie z Macem co do rozwoju tego, co wypracowaliśmy sobie wszyscy przez tych parę lat. Uważam(y), że doskonałym miejscem byłoby coś w rodzaju forum, gdzie już nie chodziłoby o obszerne zapowiedzi, relacje, ale liczyłaby się po prostu dyskusja, która na pewno będzie się toczyć, obserwując, jak to miejsce żyje w środku lata. Każdy byłby całkowicie wolny w kwestii zakładania nowych tematów, mniej czy bardziej obszernych. Takowa formuła miała już kiedyś miejsce – było forum przy fulhamfc.pl , działało nieźle przez pewien czas, dopóki nie zostało zeżarte przez spamy i dopóki nie przenieśliśmy się wszyscy tutaj.
    Jednocześnie – absolutnie nie chcę hamować czyichś zapędów redaktorskich, dlatego jeśli ktoś chciałby pisać w obrębie naszej – nazwijmy to – platformy coś więcej, niż tylko posty otwierające tematy na forum, to na pewno trzeba to będzie wziąć pod uwagę i wtedy skierować się bardziej ku stronie z artykułami.

    Na razie musimy w takim razie wszyscy wiedzieć, na czym stoimy. Piszcie, jak to widzicie, czy widzicie siebie w jakiejś roli, jaka forma tego wszystkiego wydaje się Wam najlepsza🙂

    @Maciek – witamy (to chyba Twój pierwszy post tutaj)🙂 Jeśli tematyka Fulham nie jest Tobie obca, to bardzo chętnie skorzystamy z zadeklarowanej przez Ciebie pomocy.

    • dziękuję za odpowiedź, cookie, tak, to mój pierwszy post, deklarację podtrzymuję, na piłce znam się zdecydowanie gorzej niż Macu et consortes, jednak jako człowiek pióra (klawiatury, you name it, lol) jestem w stanie pociągnąć to, co deklarowałem, editing, spelling, grammar, style and composition, jeśli oczywiście potrzebujecie, maila podałem wcześniej, jeśli się przydam, to super

  4. Również chciałbym pomóc w pisaniu. Mam już gotowy artykuł, dopisałbym może coś o Khanie i byłby git😉

  5. Zaproszenie wysłane na adres mailowy🙂

    Rozumiem, że widzisz siebie w roli regularnie piszącego redaktora? Wygląda na to, że osób do pisania nie zabraknie🙂

  6. Dziękuję bardzo.
    Myślę, że dam radę pisać np. zapowiedzi meczów czy ważne informacje nt. Fulham😉

  7. Postaram sie wrzucić w ciągu 2 dni przykładową analizę jaką chciałbym serwować po każdym meczu – to się wypowiecie czy takie coś może być dalej realizowane🙂

    • macu i cookie jeszcze raz dzięki za fulhamwordpress!

      widać, że chłopaków z czerwkiem, gambą i maćkiem jest wielu, więc ja (na razie) odpuszczę, bo gdzie kucharek sześć;) a poważnie to w 3-4 ścisłego dowództwa będzie wam łatwiej prowadzić nowe fulhamwordpress niż w większej grupie.

      oczywiście ta mała grupka jeśli chodzi o prowadzenie. bo nowej odsłonie życzę dużego zainteresowania. i sam będę się odzywał.

      jak to będzie wyglądać w to już teraz decyzja ścisłego dowództwa. ale pomysł z czymś a la forum dobry, bo nie zawsze będzie temat na rozbudowane artykuły. analiza pomeczowa też dobry pomysł, bo pomimo chęci nie zawsze udaje się oglądać mecze.

      ps. a ta sytuacja z nowym właścicielem i nową odsłoną nieźle się losowi udała:)

  8. a tutaaj 6 minutowy skrót meczu z werderem. http://www.youtube.com/watch?v=AKewKqY6WxE#at=39

  9. Maciek —> Również witam Cię na blogu. Co do Twojego postu, dzięki, miło przeczytać takie słowa, jakkolwiek momentami chyba nieco przesadzasz, bo chociażby pod względem wiedzy piłkarskiej mógłbym co najwyżej uczyć się od Cookiego.🙂 Więc nieco zdziwiłem się, że Twój post był skierowany tylko do mnie. Wracając do tematu „przyszłości” i oferowanej pomocy, wiadomo, każda para rąk się przyda, choć najpierw musi się wykrystalizować jak to wszystko ma wyglądać. Z pewnością osobą od edycji by się przydała, bo niejednokrotnie, po napisaniu artykułu, już nie miałem siły sprawdzać go pod kątem błędów i robiłem to po macoszemu.

    Czerwek —> WordPress fajna sprawa, jednak ma pewne ograniczenia, które pokrzyżowały parę projektów, które Cookie wymyślił. Ale i tak daje zaskakująco dużo możliwości.A co do materiału, jasne, czekamy na Twój tekst. W zasadzie każy wpis będzie mile widziany, ważne, by strona żyła. Bo przecież nie rozdajemy tych adminów byle komu, więc o jakość nie ma co się martwić.

    Cookie —> Standardowo podpisuje się wszystkimi swoimi kończynami.

    Gamba —> Czekamy z niecierpliwością na debiut. Mam nadzieję, że nie będzie to ocena meczu z Werderem. Bo choć widziałem tylko fragmenty, szkoda byłoby zacząć działalność redaktorską od wieszania psów na niemal każdym zawodniku…🙂

    Na koniec, tylko faktycznie fajnie byłoby to jakoś zsynchronizować, zorganizować, tak jak sugeruje Raggen. W sensie, by ludzie nie pokrywali się w swoich działaniach. Ale z czasem powinno się to ułożyć.

    • Cookie, przepraszam za pominięcie, pisałem pierwotnie do Macu więc jakoś tak wyszło głupio, sorry, z samobiczowania plecy mam już własną krwią pokryte🙂
      Czekam na więcej
      Pzdr

  10. cóż powiedzieć- dzięki wielkie za te wszystkie artykuły i relacje z meczu pisane z sensem i dużą dawką humoru. Mam nadzieje że w jakiś sposób będzie w stanie utrzymać to ludzi którzy pewnie niejednokrotnie tutaj bywali i wiele nowych rzeczy się dowiadywali- a ja jestem jednym z nich😉
    Zobaczymy jak się to wszystko potoczy, ja nie mam za wiele czasu żeby zająć się redaktorstwem ale w razie czego służę jakąś pomocą, która mogłaby jakoś tutaj się przyczynić do utrzymania tych wszystkich ludzi w tym miejscu i z klubem w „sercu”😉
    Jeszcze Raz Dzięki Macu i jak sam powiedziałeś- to jeszcze nie ostatnie słowo jakie tutaj oddałeś więc i tak z żadnym rozstaniem to nie ma porównania😉

  11. Również chce pomóc. Co prawda jeżeli chodzi o dodawanie newsów, im więcej ludzi tym materiałów będzie więcej. Nigdy tego nie robiłem ale przecież wszystkiego idzie się nauczyć. Jeżeli chodzi o utrzymanie strony również moge pomóc. Pozdrawiam🙂

  12. Chcialbym sprobowac pomoc w utrzymaniu strony. uwazam tak jak Cris, ze mozna nauczyc sie pisac😀 drobne artykuly chociazby narazie i tyle😀
    PS. wiadomo co z Osvaldo w koncu?

  13. Pewno nic z tego nie wyjdzie, narazie cisza:

    http://metro.co.uk/2013/07/26/would-romas-pablo-osvaldo-choose-fulham-transfer-over-southampton-3899326/

    na horyzoncie Phil Bardsley:

    http://metro.co.uk/2013/07/29/fulhams-move-for-phil-bardsley-is-hardly-inspirational-but-is-certainly-necessary-3901228/

  14. @Cris, Tomasz – zgodnie z prośbą dostaliście dostęp autorski, możecie swobodnie pisać o czym chcecie. @Maciek – podobnie, wysłałem zaproszenie z dostępem edytorskim, byś mógł swobodnie korygować treści. Za jakieś pomijanie mnie nie przepraszaj, bo to zupełny drobiazg. Macu zasługuje na wiele słów pochwały za swój niezastąpiony styl🙂

    Jednocześnie, szukam i szukam optymalnych rozwiązań. Tak jak napisał Macu, próbowałem uskuteczniać tutaj różne modernizacje, ale wordpress w tym względzie pozwala na mało. Alternatywne skórki zawsze mają jakiś minus, nie da się też wprowadzić shoutboksa, który byłby dobrą namiastką forum, gdzie każdy mógłby napisać to, co chce, na dowolny temat. Jest za to możliwość rozbudowania strony o podstrony, jak na normalnej witrynie, gdybyśmy chcieli brać się za działy takie jak kadra, historia etc., poza tym jest to po prostu bardzo przyjazne środowisko w kwestii tworzenia tekstów. Pomysłów będę szukał nadal, gdyby ktoś miał jakieś sugestie w tej sprawie – niech śmiało pisze.

    Z Osvaldo było/jest dużo szumu, ale nie było raczej żadnych konkretów, więc ja osobiście nie przejmuję się na razie specjalnie tym tematem. Bardsley jako pierwszy transfer w epoce Khana paradoksalnie nie zaskoczy – owszem, to będzie mało inspirujący transfer, ale po odejściu Manolewa i Bairdinho trzeba znaleźć zaplecze na prawą obronę. Pytanie, czy sam piłkarz chce zamienić ławkę w Sunderlandzie na ławkę w Fulham, czy może lepiej mu będzie przejść np. do dobrego klubu w Championship.

    • hej, wlaśnie zaznajamiam się z wordpress, dzięki za zaproszenie. Gdybym miał jakieś pytania (a pewnie takie nastąpią) to będę pytał🙂

      • Jasne, w miarę możliwości ja czy Macu na pewno będziemy pomagać🙂

  15. Podpisuję się też oczywiście wszystkimi kończynami pod aprobatą Maca dla nowych tekstów. Jak najbardziej – piszcie je śmiało, wszystkie teksty o Fulham po polsku na pewno każdy z nas przeczyta z chęcią.

    • Hej, Cookie, napisałem maila do Ciebie, tylko nie wiem, czy dobrze wyszukałem adres i czy dotarł on do Twojej skrzynki. Daj znać. Pzdr

  16. Mail dotarł, właśnie wysłałem odpowiedź🙂

  17. Wiem, że jestem tutaj nowy, ale nie chciałbym być tylko „konsumentem” tego co będzie pojawiało się na stronie. Chętnie dam coś do siebie: newsy, publicystyka, opracowania staystyczne. Mogę coś przygotować na próbę.

  18. Mam dziwne wrażenie, że kiedy strona była blisko zakończenia działalności, ożyła, co więcej, pojawia się tu więcej osób. Fulham Polska nie zginie🙂 Miłego weekendu panowie😉

  19. Fajnie, że w sytuacji gdy chłopaków dopada kryzys twórczy/czasowy jest taki odzew. Z czasów gdy we trzech ciągnęliśmy serwis fulhamfc.pl pamiętam, że największym demotywatorem było to, że robiliśmy to praktycznie dla samych siebie, bo poza nami stałych uczestników dyskusji w komentarzach można było policzyć na palcach dwóch rąk.
    Sam żałuję że nie jestem w stanie dać od siebie więcej, niestety w roku akademickim większość weekendów mam pracujących więc licznik obejrzanych gier Fulham w zeszłym sezonie zatrzymał się na jednocyfrowej liczbie, zdecydowanie.
    Dlatego fajnie widzieć zaangazowanie dotychczasowych czytelników. Zaraz poczytam co wypociliście.😉

  20. @Tecet73 – Twój komentarz przepadł mi przez wczorajszą zawieruchę meczową, odczytałem go teraz. Wysłałem zaproszenie autorskie na maila, po jego akceptacji będziesz mógł spokojnie stworzyć tu to, na co będziesz miał ochotę🙂

    @Cris – mnie też ta tendencja bardzo cieszy. Przy okazji, Twoje zaproszenie wciąż pokazuje się u mnie jako niezaakceptowane, więc jeśli będziesz chciał w jakiejś przyszłości napisać tu tekst, pamiętaj, aby najpierw akceptować zaproszenie przysłane na mail🙂

    @Krzysiek – po prostu wpadaj czasem i komentuj i wszystko będzie pięknie🙂


Skomentuj

Kategorie

